Waar ben je naar op zoek?

Media, reclame en communicatie

Wilt u een bedrijf kopen dat opereert binnen de media, reclame en communicatie branche? Dan bent u op de juiste pagina beland! Binnen de categorie Media, reclame en communicatie vindt u alle bedrijven die op dit vlak opereren en voor verkoop aangeboden worden. Hoe werkt het? Op deze pagina vindt u een overzicht van alle bedrijven die op dit moment voor verkoop aangeboden worden. U kunt gemakkelijk de omzet, het aantal personeelsleden en de “corebusiness” zien. Wilt u meer informatie over het bedrijf, dan kunt u op het bedrijf klikken. U komt dan op de advertentie van dit bedrijf waar u een uitgebreide beschrijving, de omzet, de rechtsvorm en cijfers als het aantal FTE, et cetera kunt vinden. Daarnaast kunt u hier ook direct contact opnemen met de verkoper. Op deze manier kunt u op zeer overzichtelijke en veilige manier zoeken naar het bedrijf dat het beste aansluit bij uw portfolio of onderneming.

Hoe staat de branche ervoor?

De media, reclame en communicatiebranche is een branche die in beweging is. De digitalisering van producten als muziek en video, hebben er voor gezorgd dat bepaalde verdienmodellen financieel verdampt zijn. Vooral bedrijven in de media merken dit en zij zoeken dan ook naar andere manieren om deze gaten op te vullen. De verschuiving naar online en digitaal geven echter ook enorm veel mogelijkheden. Denk aan de manier waarop RTL Nederland haar diensten is gaan uitbreiden met Videoland, dan nu in een drietal landen actief is. Denk ook aan Talpa Network dat door middel van de acquisitie van bekende Youtube formats ook de online wereld aanspreekt. Zo zijn er diverse strategieën die deze verandering in de markt als kans gebruiken en niet als bedreiging. De vraag naar content, dus video, muziek en tekst is de afgelopen jaren zo enorm gegroeid dat de meeste media- en communicatiebedrijven deze niet eens bij kunnen houden. Vooral communicatiebedrijven merken dat de vraag naar bijvoorbeeld blogs en nieuws zo groot is dat er bijna niet aan te voldoen is. (Deze groei komt voort uit de zeer populaire search engine optimalisation technieken waar bedrijven zich tegenwoordig massaal op richten).
Reclamebureaus merken dat bedrijven als Facebook, die heel accurate inzichten hebben in de markten en doelgroepen, een zeer grote concurrent zijn. Zij zijn ook op zoek naar manieren om deze verandering op te vangen en zich meer te richten op online advertenties, dan bijvoorbeeld televisie.

Waarom het kopen van een bedrijf in deze branche waardevol kan zijn voor uw onderneming of portfolio!

Bij de aanschaf van een onderneming in de media, reclame of communicatiebranche is het belangrijk om te weten wat het verdienmodel van dit bedrijf is en wat de veranderingen in die markt zijn. U hoeft geen Einstein te heten om te weten dat het aanschaffen van een bedrijf in een krimpende markt minder stabiel is dan het kopen van een bedrijf in een stabiele of groeiende markt. Echter biedt de nieuwe digitalisering ontzettend veel mogelijkheden als u zoekt naar een goede manier van diversifiëring. Als u sterke strategieën hebt en goed ingelicht bent over deze markten kunnen zelfs verlieslijdende bedrijven door een juiste acquisitie en strategische veranderingen een tak van het bedrijf gaan vormen met heel veel opwaartse potentie.