{{locationDetails}}
{{locationDetails}}
Wilt u een bedrijf kopen dat opereert binnen de detailhandel? Dan bent u op de juiste pagina beland! Binnen de categorie detailhandel vindt u alle bedrijven die op dit vlak opereren en voor verkoop aangeboden worden. Hoe werkt het? Op deze pagina vindt u een overzicht van alle bedrijven die op dit moment voor verkoop aangeboden worden. U kunt gemakkelijk de omzet, het aantal personeelsleden en de “corebusiness” zien. Wilt u meer informatie over het bedrijf, dan kunt u op het bedrijf klikken. U komt dan op de advertentie van dit bedrijf waar u een uitgebreide beschrijving, de omzet, de rechtsvorm en cijfers als het aantal FTE, et cetera kunt vinden. Daarnaast kunt u hier ook direct contact opnemen met de verkoper. Op deze manier kunt u op zeer overzichtelijke en veilige manier zoeken naar het bedrijf dat het beste aansluit bij uw portfolio of onderneming.
De detailhandel is enorm belangrijk voor de Nederlandse economie en is de plek waar de Nederlander zijn of haar aankopen doet. Daarnaast is de detailhandel ook belangrijk voor de groothandels, producenten en de vastgoedeigenaren. Detailhandels staan aan de basis van de lokale economie in dorpen en steden. Zij vormen het straatbeeld in winkelstraten en zorgen voor werk. Er zijn echter grote veranderingen gaande in deze branche door veranderingen in demografie, consumentengedrag, maar ook de technologische veranderingen en de stijgende concurrentie. Samen zorgen deze veranderingen ervoor dat de detailhandels sterk moeten innoveren en veranderen om te kunnen met de tijd en de daarbij horende veranderende vragen. Vooral online kan het aandeel van de lokale detailhandel nog enorm groeien in de vorm van e-commerce of overige online aanwezigheid.
Deze ontwikkeling is een beetje dubbel, want de reden dat deze winkels online moeten is omdat ze door de kracht van e-commerce minder klanten in de fysieke winkel krijgen. De grote winnaars in de detailhandel zijn dus winkels die dit goed weten te balanceren en die een meerwaarde weten te creëren voor klanten die in de fysieke winkel komen. Dit kan zijn in de vorm van de service die zij leveren of in de vorm van een specifieke herkenbare huisstijl.
Bij de aanschaf van een bedrijf in detailhandel moet u goed weten waar u met dat bedrijf naartoe wilt. Veranderingen zijn pertinent en nodig om in leven te blijven. Het is hierbij belangrijk proactief in te spelen op veranderingen en een onderscheidende formule te vinden die deze winkel speciaal maakt. Het is daarbij belangrijk om constant op zoek te zijn naar nieuwe mogelijkheden voor groei, marktverbreding of andere overnames om het merk en de formule te doen groeien. De toekomst van de detailhandel bestaat uit bedrijven die diverse services en platformen efficiënt en slim weten te combineren en kiezen voor een heel specifiek publiek of een heel breed publiek. Daar tussenin zal nog weinig te verdienen vallen.
Formule, innovatie en online zijn de drie gouden woorden voor het succesvol overnemen van een goede detailhandel.