Table
-
Omzet€ € 800.000
-
EbitdaDit veld is alleen zichtbaar als je bent ingelogd
-
RegioZuid Holland
Deze sanitairwinkel is opgezet via een slim en eigentijds concept en heeft naast een goede locatie op de woonboulevard ook een hele goeie webshop. 10% van de omzet komt direct binnen via de webshop. Maar belangrijker is dat 50% van de bezoekers van de winkel zich heeft georiënteerd via de webshop. Daarnaast worden in de webshop ook stoombaden en specifieke merkbaden verkocht waardoor een landelijke doelgroep wordt bediend.. Hiermee is de sanitairwinkel eigenlijk geschikt om naar meerdere locaties te vertalen (hangend onder de webshop). Maar de twee ondernemers hebben een verschil van inzicht over het opschalen van de organisatie. Hierdoor is het verstandiger om het bedrijf te verkopen.. Daarnaast wordt alle montage uitbesteed aan drie bedrijven en twee ZZP-ers. Zelfs de factuurstroom loopt niet langs deze winkel. Er ligt dus nog een enorme groei in omzet en rendement als de overnamekandidaat zelf kan zorgen voor de montage. Daarnaast kan de webshop meer aandacht krijgen op het gebied van cross-sellen. Dit gebeurt nu in beperkte mate en de focus ligt met name op twee productgroepen omdat deze landelijk verkocht kunnen worden.. Kortom, het is een professionele sanitairzaak die zelfstandig nog rendabeler kan draaien en daarnaast kan uitbreiden.
Korte termijn verbeteringen. Deze sanitairzaak kan 10 procent kosten besparen.. Via bestaande klanten van deze sanitairzaak kan de omzet 20 % stijgen. Alle montage wordt uitbesteed aan externe bedrijven. Deze factuurstroom loopt niet via de boeken van dit bedrijf en levert ook geen fee op. Er is alleen een prettige samenwerking met deze partijen die ook af en toe hun spullen voor andere klanten hier bestellen. . Via nieuwe klanten van deze sanitairzaak kan de omzet met 25 % stijgen.. Met name het verruimen van de openingstijd (ook op zondag als de woningboulevard open is) levert direct meer omzet op
Deze sanitairwinkel is opgezet via een slim en eigentijds concept en heeft naast een goede locatie op de woonboulevard ook een hele goeie webshop. 10% van de omzet komt direct binnen via de webshop. Maar belangrijker is dat 50% van de bezoekers van de winkel zich heeft georiënteerd via de webshop. Daarnaast worden in de webshop ook stoombaden en specifieke merkbaden verkocht waardoor een landelijke doelgroep wordt bediend.. Hiermee is de sanitairwinkel eigenlijk geschikt om naar meerdere locaties te vertalen (hangend onder de webshop). Maar de twee ondernemers hebben een verschil van inzicht over het opschalen van de organisatie. Hierdoor is het verstandiger om het bedrijf te verkopen.. Daarnaast wordt alle montage uitbesteed aan drie bedrijven en twee ZZP-ers. Zelfs de factuurstroom loopt niet langs deze winkel. Er ligt dus nog een enorme groei in omzet en rendement als de overnamekandidaat zelf kan zorgen voor de montage. Daarnaast kan de webshop meer aandacht krijgen op het gebied van cross-sellen. Dit gebeurt nu in beperkte mate en de focus ligt met name op twee productgroepen omdat deze landelijk verkocht kunnen worden.. Kortom, het is een professionele sanitairzaak die zelfstandig nog rendabeler kan draaien en daarnaast kan uitbreiden.